Uczestnicy obejrzeli prezentację multimedialną o lodzie i śniegu.
Czy wiecie, jakie są rodzaje śniegu, albo co to znaczy, że śnieg się starzeje?
Po prezentacji dzieci wyruszyły na lodowy szlak metodą stacji.
Stacja 1. Lodowa geografia - określenie
miejsc, na których zawsze występuje pokrywa lodu i śniegu oraz miejsc
szczególnie narażonych na duże opady śniegu w strefie europejskiej
Stacja 2. Śledzenie śniegu, czyli
technika w służbie człowieka - korzystaliśmy
z kamer internetowych w celu sprawdzenia,
czy w Skandynawii spadł już śnieg
Stacja 3. Zwierzęta w
krainie lodu – wykonanie makiet zwierząt i ułożenie ich na mapie
Stacja 4. Uwaga zima - Co
jest śliskie? Co zrobić, aby śliskie nie było śliskie?– porównywanie różnych
faktur.
Stacja 5. Zamarznięty język polski – wyszukiwanie określeń,
porównań śniegu, lodu.
Stacja 6. Zimna matematyka – rozwiązywanie zadań i łamigłówek
matematycznych.
Stacja
7. Lodowe menu – Co jedzą ludzie
w Arktyce i na Antarktydzie? Dzieci uczestniczyły w lodowych pokazach, czyli "domowych" doświadczeniach z lodem.
Była też bajka "Bolek i Lolek w Arktyce".
A na koniec, każda grupa robiła swój własny biały tort, a później....zjadła go.
Torty były bardzo smaczne. Daję słowo!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz